Profilprodukter er egentlig som alle andre produkter. Det kan være caps, det kan være jakker og det kan også være termoer, golfballer, reflektor eller en isskraper for bilen. Med stor forskjell. Varer du kjøper fra et profileringsselskap i Norge har reklame på dem. Og det er deg som besatt hvordan annonsen skal se ut. Du bestiller typen avra du vil ha, hvor mange du vil ha og med det designet du vil ha. Det er spesielt populært med hatter av forskjellige slag. De brukes både av unge og gamle, og jo fler du kan gi bort til folk, desto mer vil du og din bedrift være synlig.
Ja, det gjør det. Men ikke så mye som du kan tro. Hvis du sammenligner med å opprette en kampanje med annonsering, vil det faktisk være veldig billig i stedet. En annonseringskampanje kan koste tusenvis av dollar og fremdeles ikke nå målgruppen din. Med profilelementer kan du nå nøyaktig de du vil nå. Ved å tilpasse hvilke produkter du kjøper og deretter gi bort eller selge billig.
Det er ganske smart å kjøpe billige artikler du har reklame på. Det gir først og fremst goodwill til eksisterende kunder, og de kan da brukes i hverdagen. En genser, en ball eller et krus spiller ingen rolle. De vil bli brukt i det offentlige, og det er det som er hensikten med markedsførte produkter.